Kultur, oviktigt?

Det finns många gånger då jag faktiskt trivs i lycksele, gångerna är fler än då jag verkligen ogillar att bo här,
(trots att uteliv, kultur och nöje är extremt begränsat.) men just nu råder en såndär period då jag helst bara vill spotta på lycksele. Delvis kanske för att jag fått smakat på sötman av Mellansel & Dalkarlså, - folkhögskolelivet, och kanske att människor bara går i varandras fotspår, och kanske att jag är så fantastiskt leds på allt som har med estet att göra att studenten bara blir mer och mer efterlängtad. Kanske det, men framför allt så beror det på att det just nu finns ett förslag att man ska skära ner musikskolan med tjugofem procent. Jag blir tokig! Musikskolan i lycksele är ju det som håller rörelse i kulturen i lycksele, om inte annat är det där alla har sin grund.
Skära ner det med 25% känns helt obegripligt. Jag tycker väl att i en stad som lycksele, där det finns SÅ fantastiskt mycket talang borde man försöka utnyttja det, inte förminska tillgångarna med en fjärdedel?
Bildestet läggs ner till hösten!
Jotack! Och gissa vad? Utan den del som de planerar att skära av från musikskolan kommer estet musik inte ha möjlighet att ha INSO på samma vis, då skolan köper en del från musikskolan för att kunna hålla ihop det.

KUL MED KULTUR.
eller?
inte i lycksele..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback