hur underbart livet kan vara

vaknade tio, PIGG!
"wat up?!" tänkte jag för mig själv, ställde mig upp och svarade mig själv med, " jag, nu!" (billigt)
städade mitt rum, bytte sängkläder, tog på mig kläder för skoterkörning, for på vårt lilla skotercafe vi har här i bratten, det var trevligt, träffade folk och så.
sen körde vi hem, jag gick in, duschade, kokade lite kaffe och pluggade ett par timmar.
sen har jag bytt kläder tusen gånger, ätit middag, bytt kläder tusen gånger till.
inget funkar idag. evelina - less!
ska nu chilla ett tag, sen vid sju ska jag åka in till stan för att spendera kvällen med världens bästa.
F.
vill ha tisdag och rep. vill ha sommar och jobb. vill ha höst och körkort. jag vill ha jul och mys. jag vill ha vinter och skoter. jag vill ha vår och förbryllning. jag vill ha sommar och examen. jag vill ha höst och folkhögskola.
sen vill jag ha allt därimellan, jag vill ha fika med mina fina vänner. jag vill ha påsk med min fina familj.
jag vill ha skola. jag vill ha träning. jag vill ha liv.
idag lördag känns allt dedär bort.
imorgon kommer det kännas så mycket närmre.
det kommer nog kännas så mycket närmre redan ikväll när jag stiger in på nydala sju.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback