!

Spelade på nordea igår, orginalsättningen var - jag på bas, sandra gitarr & malin percussions.
Som undantag hade vi två folklåtar då jag skulle spela gitarr och sandra fiol.
Så blev det dags för första folklåten, makaronpolska.
Vi skulle byta stol, för att kablarna skulle räcka - för enkelhetens skull.

Våran scen var gjord av pallar, staplade på varanda.
men pallar menar jag alltså, sådana med brädor på klossar som man typ, lastar saker på. Mellan brädorna finns det springor.

Så vi kör igång, det svänger ju som tusan.
Sedan händer det.
Det man aldrig anat.
Det man borde ha förutsett.
Höger framben på stolen åkte ner i en springa.
Jag föll.
med en dyrbar gitarr i handen
dyr ljudutrustning.

allt gick bra, visst.
allt gick bra.
men jag vart skakis som fan efter det.
spela aldrig på nordea.
eller, gör gärna det. de har mycket mat och trevlig personal.
men se då för fan till att scenen håller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback